linneajonssons

Alla inlägg under juni 2012

Av Linnea Jonsson - 27 juni 2012 01:03

Hejsan! Idag har Sunna kommit hit och ska hjälpa mig med hästarna.När vi kom hem så fikade vi lite och sen bytte om och gick ut och red på Dimmur sen när vi kom hem så va kl 5 så då åt vi middag och äfterrätt. Efter de så tog vi en tur med Tira :) Efter de så va kl 10 och då gick vi in och myste framför tv :) Så nu äre bara godnatt.

Av Linnea Jonsson - 25 juni 2012 20:19

Hejsan! 

I helgen har jag inte bloggat något för jag och familjen har varit till Dalarna och firat midsommar. Det har varit roligt vi har ätit väldigt mycket ;) Vi tängte åka till Lexand sommarland men det var inte så roligt väder.

Idag har jag ridit Dimmur och gått ut med Tira :) Nu kollar jag på arga snickaren. Ha det!  

Av Linnea Jonsson - 21 juni 2012 10:30

 Godmorgon!

jag har nyss vaknat, eller inte nyss, varait vaken i 20 minuter ungefär. Snart ska jag äte frukost och fixa mig och gå ut till mina babes :) Jag och Alexandra ska ut och rida 8 km och Linda ska rida Tira i padocken för hon är lite osäker och Linda vågar inte riktigt rida ut på henne än.

Kommer någ lägga ut några bilder på hästarna sen :)


MVH

Linnea.

Av Linnea Jonsson - 20 juni 2012 21:00

 

Hejsan,

Idag kl halv 10 kanske så gick jag och Linda ut med Tira och Dimmur, Tira var nyfiken och inte så rädd av sig, och  Dimmur brydde sig inte typ ;)

Kl 2 halv 3 så kom Elin och Alexandra. Dimmur mobbade Tira och va mest med Gnyfari men sen så var de Tira och Dimmur igen, det ärDimmur som är ledaren tror jag för att han jagar bort Gnyfari och så...

Senare så släppte vi in Dimmur och Tira i padocken så dom fick springa lite och då tog jag nogra bilder på Dimmur :)

Sen så fikade vi när Elins mamma kom med rid sakerna. Jag provade också att rida Dimmur och det tycker jag gick bra. Linda red också lite på Tira hon är ju bara 5 år så hon var lite osäker men det kommer väl gå över :)

Nu så ska jag Alexandra och Linda kolla på "Stallkompisar" ;)


MVH 

Linnea.

Av Linnea Jonsson - 19 juni 2012 22:09


     



Hejsan,

Idag har vi hämtat Dimmur och Tira, två jätte mysiga islandshästar.

Tog 1 ½ timme att lasta hästarna ;) men båda kom hem till slut.

Imorgon så ska vi bra ut och gå med hästarna, och alexandra kommer också då med gnyffe, så då rider vi mera på Torsdag. På fredag åker vi ju till Dalarna :)

Tagit några bilder på hästarna, kommer finare bilder sen.

Av Linnea Jonsson - 16 juni 2012 20:41

Är så jävla dåligt väder så man blir trött och sur......

Ska snart hoppa in duschen och sen kolla lite på tv tror jag :) Det blev inte att hämta häst imorgon, så det blir på måndag för pappa skulle fixa en sak.


 

Av Linnea Jonsson - 16 juni 2012 09:54

Hejsan!

Underbar början på sommarlovet :)

Jag har sovit hos Elin från Torsdag till Lördag. Igår var vi på ridskolan och red, Elin red Solrun och jag red Dimma en häst som har blivigt inriden nu och var första gången hon var med. Så jag fick denna äran att prova henne om hon var bra någ att vara med på ridlägret ;)

Imårgon ska vi hämta en häst som heter Tira som vi ska ha över sommaren på prov, eller mest som sälskap till Dimur som vi ska ha ett och halvt år, men Dimur ska vi hämta på midsommar veckan. så då ska Elins syster rida hit sin häst som sälskap en vecka tills den andra hästen kommer, så då blir det min syster och Elins syster som får stanna hemma och sköta hästar medans jag och familjen åker till Dalarna ovh firar midsommar :D


MVH

Linnea.

Av Linnea Jonsson - 1 juni 2012 20:25

               

Presentation


hejsan! jag heter Linnea och är 12 år. jag älskar fart på hästryggen, till att chilla med kompisar. Hästar är mitt allra största intresse men dock inte har någon häst själv, tyvärr :( i denna blogg kommer jag (som alla andra) skriva om mitt liv och vad ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards